Mijn eerste dagen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Saskia Waterschoot - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Saskia Waterschoot - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Hier een berichtje live vanuit Paramaribo.
We zijn zaterdagavond aangekomen op het vliegveld (Zanderij) daar zijn we opgehaald door een busje en naar ons verblijf gebracht.
Ik zal deze 4 maanden in de Mozartstraat 118, Tourtonne 3, Paramaribo verblijven dit is een studenten wooncomplex. Het is een gezellig complex dat bestaat uit 20 kamers met douche en toiletten, gezamenlijke keuken, gezamenlijke eetruimte, zwembad en hangmatten.
Zaterdag avond werden we warm ontvangen door onze huisgenoten want onze conciërge Kenneth was er nog niet. Na een klein half uurtje wachten was hij er en kregen we onze kamers toegewezen.
De kamers zijn niet heel groot maar goed leefbaar Die avond hadden we onze kamers in geruimd en zijn we met ons groepje (we zijn in totaal met 7 meiden) om boodschappen geweest. We zijn op tijd naar bed gegaan want we waren echt moe van de reis.
Zondagochtend waren we allemaal snel wakker. Waarschijnlijk door de hitte hier en we hebben ook geen airco in onze kamers. We hadden met zijn allen afgesproken om naar de zondagse markt te gaan. Eenmaal op de markt aangekomen keken we onze ogen uit wat een fruit hadden ze daar, ook lagen er allemaal vissen die ze nog moesten schoonmaken. Ook liepen er kippen rond.
We kamen bij een tentje aan waar ze barra’s verkochten dus daar hadden we er één van genomen en toen begon het ineens keihard te regenen we mochten bij deze mevrouw even schuilen en na een paar minuten was het gelukkig over. We zagen dat er nog meer buien aankwamen dus we hadden toen besloten om naar huis te gaan. De bui brak los en heel de straat stond blank. Als het hier regent gaat het ook echt keihard. Maar na een kwartiertje kan het daarna ook weer stralend weer zijn. Eenmaal thuis gekomen werd ons verteld dat er momenteel een klein regenseizoen is, dus dat betekent dat er af en toe een buitje valt maar na een korte tijd weer over is.
Morgen willen we ons visum gaan aanvragen dus daar zijn vandaag achter aangegaan. Het weer is nog steeds niet heel goed maar ze zeggen dat het vanmiddag wat beter gaat worden (het is hier overigens 30◦C).
Er lopen hier overal zwerfhonden rond dat is wel vervelend. Overal worden we nagekeken en krijgen we complimenten. Vooral Hannah die 1,87 m is valt hier goed in de smaak. Ze willen allemaal met haar trouwen. De auto's rijden hier aan de linkerkant dat was eerst wel even wennen. Maar dit raak je ook weer snel gewend. Overal rijden auto's rond met open ramen en harde muziek. Veel auto's hebben geblindeerde ramen. Ook rijden sommige taxi's echt hard, ze toeteren bij alle situaties waaraan ze zich irriteren. Maar nu ga ik in het zwembad zwemmen. Te esi !



  • 04 Februari 2013 - 18:39

    Emelie:

    Klinkt leuk Saskia! Geniet van je tijd Suriname! groetjes

  • 04 Februari 2013 - 19:09

    Michelle:

    Veel plezier Saskia! Geniet ervaaan ! x Michelle

  • 04 Februari 2013 - 20:11

    Ma Jacqueline:

    Pas op voorde hondjes en de boys.
    Geniet van het leven daar. Relaxed.

  • 04 Februari 2013 - 22:08

    Jessica Lauret:

    Leuk bericht Saskia, houd ons maar flink op de hoogte!! Wat zullen jullie een ander leven leiden dan hier zeg...
    Veel plezier en vooral Veel genieten:)!

  • 05 Februari 2013 - 09:11

    Francis:

    Hoi Saskia,

    Duidelijke eerste indruk van het land. Dat het 30graden is willen we niet weten. Hier: regen en hagel én harde wind. Vandaag beginnen de lessen weer. Gek dat jullie er dan niet bij zijn.
    Fijne dag en tot gauw.


    Groetjes van Francis

  • 05 Februari 2013 - 10:10

    Lydia De Rooze:

    Dag Saskia, bedankt nog voor het meenemen van het briefje voor Kayla.
    Geniet van alle ervaringen die je gaat opdoen en ook van het weer, regen en gelijk weer zon de temperatuur
    is in ieder geval fijner dan hier.

    groetjes Lydia

  • 06 Februari 2013 - 21:46

    Henriëtte:

    Hallo Saskia,

    leuk om te lezen hoe je eerste ervaringen in Paramaribo zijn. Ik begreep dat jullie vandaag meneer Ganga ontmoet hebben, hoe was dat? En waar kom je terecht, op welke school? Ik ben zo benieuwd. Ik ben ondertussen bezig met een wereldkaart met jullie waarbenjij.nu erop. Dat hang ik in de pabo-gang, zodat studenten en docenten jullie ook kunnen opzoeken ;)

    Groeten,

    Henriëtte

  • 07 Februari 2013 - 13:14

    Arno De Kort:

    Spannend, hoor!
    Veel plezier daar in Suriname. Kom je wel heelhuids terug? ;)
    Groetjes,
    Arno

  • 07 Februari 2013 - 19:14

    Lieke Blondeel:

    Hey Sas.
    Leuk om je verslag te lezen!
    Heel veel plezier
    xx

  • 08 Februari 2013 - 18:16

    Manon:

    Saskiaa !

    Leuk verslag, en leuk om zo wat van je te horen!
    Ik bedenk me net dat dit de eerste vrijdag met carnaval sinds jaren is die ik zonder jou doorbreng! Haha
    Ik mis je dus nu al, maar ik zal aan je denken als ik een wijntje op je drink :-)

    Geniet maar lekker daar!

    Xx

  • 12 Juli 2014 - 14:32

    Wivi:

    Hoe is het verblijf aan de mozartstraat 118 op dit moment.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Hoi, Ik ben Saskia en vertrek op 2 februari naar Suriname. De voorbereidingen zijn inmiddels bijna rond. De koffer staat al klaar en mijn inentingen heb ik al gehad. Nu is het nog wachten tot het visum wordt goedgekeurd. Ik ga in Paramaribo stagelopen op een basisschool. Op deze basischool ga ik ook een onderzoek uitvoeren. Ik wil onderzoek gaan doen naar de leesbevordering in de onderbouw. Ik heb erg veel zin om te vertrekken!

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1419
Totaal aantal bezoekers 14485

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Suriname

Landen bezocht: